Kallelse till ordinarie föreningsstämma den 24 april 2024
Alla medlemmar i Brf Höstfibblan 8 kallas härmed till ordinarie föreningsstämma.
Plats: Scandic Hotel Täby, Näsbyvägen 4
Tid: Onsdag 24 april 2024, kl 19:00
Lättare förtäring kommer att serveras från kl 18.30.
DAGORDNING, ÅRSREDOVISNING MM
Med kallelsen bifogas dagordning, samt fullmaktsblankett. Av dagordningen framgår de ärenden som styrelsen tar upp för beslut på stämman. Till årets stämma har inte inkommit några motioner från medlemmar.
På föreningens hemsida, www.hostfibblan8.se, kommer innan stämman att publiceras styrelsens årsredovisning, revisorns berättelse, resultat- och balansräkning samt valberedningens förslag till val av ledamöter.
Alla handlingar kommer också att finnas tillgängliga på plats vid stämman.
FRÅGOR
Har ni frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta styrelsen, gärna via mejl till .
Vi kommer även fortlöpande uppdatera information på föreningens hemsida www.hostfibblan8.se.
Vi söker dig som vill bidra med dina kunskaper och förmågor i styrelsearbetet i bostadsrättsföreningen Höstfibblan 8. Hör av dig senast den 2 april.
Föreningen består idag av 296 lägenheter och 28 lokaler. Vi har cirka 50 hyresrätter. I styrelsen sitter sju ledamöter och två suppleanter.
Vi söker nu dig som vill vara med och påverka och ta ansvar. Att sitta i styrelsen är ett viktigt och ibland tidskrävande uppdrag men det är också kul och givande. Det utgår även ersättning för arbetet i form av arvode.
Styrelsen ansvarar bland annat för föreningens ekonomi och budgetplanering samt för boendemiljön. Vi ansvarar för underhållet av fastigheten och marken som föreningen äger. Föreningen har en fastighetsförvaltare, Delagott, som sköter huvuddelen av den praktiska fastighetsförvaltningen.
Det vi speciellt skulle behöva förstärka i närtid är styrelsens tillgång till utökad kompetens inom:
• Bygg-/Fastighetsteknik (Ingenjör)
• Ekonomi-/Bankerfarenhet
• Värme-/Energiteknik
Men alla ansökningar är mycket värdefulla och välkomna!
Som medlem i styrelsen blir du en del av ett kunnigt och positivt gäng med uppdraget att företräda medlemmarnas frågor och arbeta för föreningens bästa.
Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig till oss på: eller via telefon. Vi tar emot ansökningar t o m 2 april.
Med vänliga hälsningar
Björn Axelsson 0736-40 06 40
Malou Wilson 0736-26 11 21
Staffan Hedberg 073-91 86 67
Reklam om inglasning
Flera boende har fått reklam om inglasning av balkong. Bara för information så är detta inget som föreningen eller styrelsen står bakom. Det saknas bygglov för inglasning vad gäller den nya delen och där får inte heller göras några installationer med fästen i fasaden.
Nya avier för avgifter jan-mars 2024
Den nya förvaltaren Delagott har börjar skicka ut avier för avgifter samt för parkering avseende perioden jan-mars 2024. Avierna kommer via mejl eller post. Någon app är inte aktuellt i nuläget utan vi är back to basic tills vidare. Kivra förväntas bli tillgängligt under kvartal 1 2024. Delagott återkommer med mer information när det är aktuellt.
Nytt bankgironummer är 365-8580 Om du har fått dina avier som e-faktura eller autogiro tidigare så kommer du behöva ansöka om det på nytt. Är du intresserad av autogiro? Då hittar du en blankett för detta på delagott.se/kundservice/blanketter/ Vill du ha E-faktura? Då kan du anmäla det själv i din internetbank. Sök efter Delagott Real Estate AB
Överblick över din bostad eller ditt hyresobjekt kan göras via en portal (https://delagott.realportal.nu/) där du kan logga in och se alla dina avier samt uppdatera dina kontaktuppgifter. Användarnamn till portalen hittar du på dina avier och om du har en mejladress registrerad hos Delagott får du ditt lösenord genom att trycka på ’’glömt lösenord’’. Det går även bra att logga in med Bank-ID.
Obs att avierna som kommer på mejl har avsändare "REAL Fastighetssystemet". Titta i skräpposten om du inte hittar i din vanliga mejlkorg.
Ny förvaltare
Vi får en ny förvaltare från årsskiftet då Delagott Förvaltning tar över efter Fastighetsägarna. Delagott (www.delagott.se) kommer att ansvara för tillsyn av fastigheten, åtgärdande av eventuella fel samt jourberedskap. De kommer även hantera den ekonomiska förvaltningen med bland annat avgifter & hyror. Mer information om detta kommer inom kort. Hemsidan kommer att uppdateras med information/kontaktuppgifter och det kommer även att finnas info i trapphusen. Men fram till årsskiftet är det fortfarande Fastighetsägarna som tar hand om förvaltningen, med felanmälningar mm.